Strategia PGNiG TERMIKA na lata 2017 - 2022 jest odpowiedzią na wyzwania i ryzyka rynkowe stojące przed Spółką.
Cele strategiczne:
- Utrzymanie pozycji wiodącego producenta ciepła na rynku warszawskim
- Realizacja planu inwestycyjnego w celu osiągnięcia poprawy rentowności i dywersyfikacji portfela paliwowego
- Realizacja zadań inwestycyjnych w celu dostosowania majątku wytwórczego do Konkluzji BAT
- Przejęcie zarządzania aktywami wytwórczymi w GK oraz realizacja projektów w oparciu o gaz kopalniany i poza systemowy
- Wiodąca rola we współtworzeniu regulacji w sektorze ciepłownictwa i kogeneracji
Nowy obszar rozwoju:
- Zakup systemów ciepłowniczych
- Rozwój działalności wytwórczej poza Warszawą
- Budowa efektywnych struktur zarządzania GK TERMIKA
- Realizacja projektu budowy jednostki wielopaliwowej w PGNiG TERMIKA jako elementu domykającego gospodarkę odpadami komunalnymi dla województwa mazowieckiego
- Optymalizacja kosztów O&M
- Wdrożenie Programu Poprawy Efektywności i sprzedaż aktywów „non-core”
- Optymalizacja portfeli w ramach GK PGNiG TERMIKA
- Optymalizacja procesów i dostosowanie do nich systemów IT
- Budowanie zaangażowania pracowników i rozwoju umiejętności menadżerskich
Inicjatywy strategiczne
Zbudowanie fundamentów przyszłego wzrostu wartości:
1. Poszukiwanie rozwiązań technologicznych pozwalających najefektywniej wykorzystać systemy wsparcia w energetyce (Rynek Mocy, OZE, kogeneracja, efektywność energetyczna)
2. Zastosowanie technologii chłodniczych do zwiększenia oferty produktowej i optymalizacji procesów technologicznych wytwarzania energii elektrycznej i cieplnej
Aspiracje PGNiG TERMIKA