Rada Nadzorcza


Rafał Wardziński –  Przewodniczący Rady Nadzorczej 

Absolwent Zakładu Integracji Europejskiej im. Jean Monnet Uniwersytetu Szczecińskiego oraz studiów Executive MBA na Uniwersytecie Gdańskim. Stypendysta Komisji Europejskiej na Wydziale Prawa Uniwersytetu w Liege w Belgii. 


Doświadczony menedżer i ekspert związany z sektorem Oil and Gas. Swoje doświadczenie budował pracując w administracji europejskiej w Brukseli i Strasburgu oraz administracji rządowej w Ministerstwie Skarbu Państwa, gdzie m.in. nadzorował spółki z sektora ropa, gaz i chemia. Od 2008 roku zaangażowany w projekty dywersyfikujące dostawy gazu i ropy do Polski. W latach 2011-2014 członek Rady Nadzorczej, a następnie Prezes Zarządu spółki Polskie LNG S.A.– odpowiedzialnej za budowę i eksploatację terminala LNG w Świnoujściu. W kolejnych latach związany z sektorem prywatnym, jako inwestor oraz menadżer zarządzający projektami budowlanymi. Członek rad nadzorczych spółek notowanych na GPW, m.in. wiceprzewodniczący RN Tauron Polska Energia S.A. oraz Grupy Lotos S.A.. Członek RN Gaz-System S.A., PERN S.A. oraz Kopalni i Zakładów Chemicznych „Siarkopol” w Grzybowie.
Obecnie Ekspert w obszarze upstream w Grupie Kapitałowej ORLEN S.A.
 

Dorota Magdalena Głuchowska – Wiceprzewodnicząca Rady Nadzorczej

Dorota Głuchowska w latach 2009-2011 roku ukończyła dwuletnie studia podyplomowe Carlson School of Management, University of Minnesota (USA) oraz Warsaw Executive Master of Business Administration WEMBA uzyskując tytuły MBA.
Jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, na której ukończyła studia magisterskie i licencjackie na Wydziale Finansów i Bankowości. W 1996 roku ukończyła również Szkołę Biznesu i Języków Obcych w Warszawie na kierunku Rachunkowość i Finanse. 
W roku 2009 złożyła z wynikiem pozytywnym egzamin do Rad Nadzorczych Spółek Skarbu państwa uzyskując Dyplom Ministra Skarbu Państwa nr 4162 / 2009.


Dorota Głuchowska pełni funkcję Dyrektora Działu Raportowania i Analiz Majątkowych w Grupie Kapitałowej ORLEN w Biurze Finansów Strategicznych ORLEN S.A. W ramach wykonywanych obowiązków nadzoruje przygotowanie i publikację Sprawozdań Zarządu z działalności GK ORLEN, wdrożenie w GK ORLEN raportowania niefinansowego zgodnie z dyrektywą UE CSRD – tzw. Sprawozdawczość Zrównoważonego Rozwoju, w tym taksonomia. Przygotowuje liczne raporty i analizy finansowo-operacyjne na potrzeby Zarządu, komunikacji inwestorskiej i interesariuszy. Odpowiada za analizy i wyceny aktywów Grupy Kapitałowej ORLEN. Nadzoruje przygotowanie, koordynuje analizy, weryfikuje przesłanki utraty wartości aktywów w oparciu o bieżącą działalność ORLEN S.A., Spółki i segmenty operacyjne GK ORLEN, założenia strategiczne, plany i perspektywy finansowe. Buduje testy na utratę wartości aktywów we wszystkich segmentach działalności i wszystkich Spółkach Grupy Kapitałowej ORLEN. Zadanie to obejmuje ścisłą współpracę z kadrą zarządzającą w GK ORLEN, Biegłymi Rewidentami, Zarządami i Dyrektorami Finansowymi Spółek GK ORLEN, w tym przygotowanie not do ujawnień w sprawozdaniu finansowym zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej (MSR36).
Brała czynny udział w projektach integracji, uspójnienia procesów i procedur w połączonych Grupach: Energa, LOTOS, PGNiG. Posiada wieloletnie doświadczenie w budowie budżetów i planów finansowych ORLEN S.A. oraz wieloletnie doświadczenie w sporządzaniu sprawozdań finansowych spółki giełdowej (GPW) działającej w oparciu o Międzynarodowe Standardy Rachunkowości (MSR/MSSF).


W strukturach ORLEN S.A. pracuje od 1996 roku zaczynając swoją karierę zawodową jeszcze w Petrochemii Płock na stanowisku Referenta (jako członek zespołu budowy DRWVI). W kolejnych latach, kształcąc się, pracując i zdobywając doświadczenie kolejno na wszystkich szczeblach i zakresach szeroko rozumianego Zarządzania Finansami: w zespołach rachunkowości, podatkach i konsolidacji, raportowaniu finansowym, planowaniu finansowym krótko i długoterminowym, wysokopoziomowych analizach finansowych, współpracowała przy realizacji zadań z większością departamentów obecnej struktury organizacyjnej ORLEN S.A. jak m.in. Sprawozdawczość Finansowa, Księgowość, Strategia, Produkcja, Sprzedaż, Logistyka, Wydobycie oraz z Biegłymi Rewidentami. W ten sposób przeszła w ORLEN S.A. pełną, wzorową, ścieżkę awansu od referenta, samodzielnego księgowego, specjalisty, kierownika do dyrektora. 


Od 2015 roku jest Członkiem Rady Nadzorczej Płockiego Zakładu Opieki Zdrowotnej Sp. z o.o. Szpital Św. Trójcy w Płocku oraz od 2016 roku zasiada w Radzie Nadzorczej ORLEN Administracji Sp.  z o.o. (wcześniej Członek) na stanowisku Wiceprzewodniczącego Rady.
 

Ewa Skwarczyńska – Sekretarz Rady Nadzorczej

Pani Ewa Skwarczyńska jest absolwentką Zarządzania i Marketingu Wyższej Szkoły Zarządzania/ The Polish Open University z  tytułem Magistra. Posiada również ukończone studia  Master of Business Administration w Wyższej Szkoły Zarządzania/ The Polish Open University – akredytacja studiów MBA – Oxford Brooks University. Doświadczenie zawodowe zdobywa od 1995 roku, pracując w PGNIG S.A. w Departamencie Zarządzania Grupą Kapitałową jako Główny specjalista ds. nadzoru właścicielskiego, a obecnie w ORLEN S.A. w Biurze Grupy Kapitałowej. Obszarem jej aktywności zawodowej są przede wszystkim kwestie związane z nadzorem nad spółkami. W ramach swoich obowiązków służbowych zajmuje się m. in. prowadzeniem spraw związanych z wykonywaniem praw właścicielskich w spółkach z bezpośrednim zaangażowaniem kapitałowym ORLEN S.A.


Oświadczenia dodatkowe:
Pani Ewa Skwarczyńska – Członek Rady Nadzorczej PGNiG TERMIKA S.A. oświadcza, że jej Osoby Najbliższe nie są zatrudnione i nie świadczą pracy na podstawie innego stosunku prawnego na rzecz ORLEN S.A. lub Spółek z Grupy Kapitałowej ORLEN.


Pani Ewa Skwarczyńska – Członek Rady Nadzorczej PGNiG TERMIKA S.A. oświadcza, iż pełni aktualnie również funkcje w następujących podmiotach:
PGNiG SPV 6 sp. z o.o. - 100 % udziału ORLEN S.A. – Prezes Zarządu 
PGNiG SPV 10 sp. z o.o. - 100 % udziału ORLEN S.A. – Prezes Zarządu 
PGNiG Serwis  sp. z o.o. - 100 % udziału ORLEN S.A. – Członek Rady Nadzorczej
PGNiG Technologie S.A. - 100 % udziału ORLEN S.A. – Członek Rady Nadzorczej
 

Łukasz Konrad Przystupa – Członek Rady Nadzorczej

Absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu na kierunku prawo. 
Ukończył aplikację radcowską przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Toruniu.
Od 2011 r. prowadzi własną Kancelarię – Expertum Kancelaria Radcy Prawnego Łukasz Konrad Przystupa we Włocławku, w ramach której prowadzi obsługę prawną zarówno osób fizycznych jak i podmiotów gospodarczych, w tym m.in. Spółdzielni Mieszkaniowej Zazamcze we Włocławku, która posiada własną ciepłownię. Posiada też wieloletnie doświadczenie w zakresie obsługi prawnej jednostek samorządu terytorialnego. 
Przez okres 10 lat był członkiem Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu.
Od 2018 r. wykładowca Państwowej Akademii Nauk Stosowanych we Włocławku, gdzie prowadzi zajęcia w Zakładzie Prawa i Zakładzie Administracji. W PANS we Włocławku zatrudniony jest też na stanowisku radcy prawnego. 
Pan Łukasz prowadzi też zajęcia na studiach podyplomowych i na studiach Executive Master of Business Administration. Jest również Przewodniczącym Komisji Wyborczej PANS we Włocławku. 

 

Zbigniew Banaszkiewicz – Członek Rady Nadzorczej 

Absolwent Wydziału Transportu Wyższej Szkoły Inżynierskiej w Radomiu (Politechnika Radomska). 
Posiada wieloletnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych i dyrektorskich. Przez 15 lat prowadził własną firmę, wielokrotnie nagradzaną za działalność charytatywną, upowszechnianie kultury i sportu oraz wspieranie społeczności lokalnej. Pełnił funkcję Doradcy Prezydenta Miasta Radomia oraz Prezesa i Wiceprezesa Zarządu Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (2008 - 2016). 


Posiada uprawnienia do zasiadania w radach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa, z których korzystał, pracując w organach nadzorczych kilku spółek handlowych, tj.: Waryński Stargard Sp. z o.o.; Warszawskie Przedsiębiorstwo Kamienia Budowlanego KAM; Bioenergia ESP Sp. z o.o.; „Rolno Spożywczy Rynek Hurtowy” SA w Radomiu; Naftoserwis Sp. z o.o. oraz Europol Gaz. Zdobył w nich wszechstronne umiejętności w zakresie prowadzenia analiz działalności i nadzoru właścicielskiego. Od roku 2016 jest Członkiem Zarządu Przedsiębiorstwa Produkcyjno-Usługowo-Handlowego „RADKOM” Sp. z o.o. w Radomiu. Początkowo pełnił tam funkcję Wiceprezesa, obecnie Prezesa Zarządu Spółki. Jest również członkiem Rady Nadzorczej Enea Wytwarzanie Sp. z o.o.


Posiada odznaczenia Kordelas Leśnika Polskiego, Medal im. Dr Henryka Jordana za Zasługi dla Rozwoju Opieki Zdrowotnej; Upowszechnienia Kultury Fizycznej Wśród Dzieci i Młodzieży, Brązowy Krzyż Zasługi oraz Brązowy i Złoty Medal za Zasługi dla Pożarnictwa. 

 

Magdalena Wosik – Członek Rady Nadzorczej

Pani Magdalena Wosik ukończyła Szkołę Główną Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie na wydziale Ekonomii oraz Uniwersytet Warszawski na wydziale Zarządzania. 
Od 2009 roku pracowała w  Ministerstwie Skarbu Państwa w Departamencie Nadzoru i Prywatyzacji. W latach 2016-2019 pracowała w Ministerstwie Energii w Departamencie Nadzoru nadzorując spółki z sektora górnictwa węgla kamiennego i energetycznego. 
Od roku 2019 pracuje w Ministerstwie Aktywów Państwowych w Departamencie Spółek – Paliwowo Energetycznych nadzorując spółki z sektora energetycznego. 
Uczestniczyła w pracach Zespołu kryzysowego do spraw monitorowania zagrożeń w sektorze elektroenergetyki i gazu. 
Dodatkowo doświadczenie związane z nadzorem właścicielskim zdobywała od 2012 roku pełniąc funkcję w organach nadzorczych takich Spółek jak: „DALMOR” S.A., Kopalnie Surowców Mineralnych „KOSMIN” sp. z o.o., Kompanijne Zakłady Remontowe „REMASZ” sp. z o.o., PGNiG Technologie S.A.

 


Wczytywanie...